• Nu-ti lasa creierul sa leneveasca!

    Puzzle cu carti de joc + rezolvari


    Puzzle card 1

    Un om tine patru carti de joc in maini cu fetele cartilor spre el. Cartile sunt de la 2 la 5. El vrea sa le puna in ordine crescatoare incepand de la stanga lui spre dreapta lui. Pentru a face asta, el ia prima carte aflata in stanga (din perspectiva ta) si o pune ultima. Apoi, ia a treia carte din dreapta perspectivei tale si o pune ultima.

    Care era ordinea initiala a cartilor?

    Puzzle card 2

    Intr-una din calatoriile tale prin tara intalnesti un om batran ce sta pe marginea strazii, avand trei carti de joc puse cu fata in jos langa el. Curios din fire, il intrebi ce carti se afla acolo. El iti raspunde in felul urmator:

    „La stanga reginei, se afla unul sau doi juveti. La dreapta juvetelui, se afla unul sau doi juveti. La dreapta treflei, se afla una sau doua carouri. La stanga caroului, se afla una sau doua carouri.”

    Care sunt cele trei carti?



    Pentru rezolvari apasati butonul de mai jos.


    Ca o mica paralela, stiati ca cei patru Regi reprezinta patru mari regi din istorie? Ei sunt:

    Pica – Regele David
    Trefla – Alexandru cel Mare
    Cupa – Richard Inima de Leu
    Caro - Iulius Cezar



    9 comentarii:

    1. 1. 4 2 5 3
      2. juvete treflă, juvete caro, regina caro

      Sunt chiar curioasă în privinţa problemei 2. Am mari dubii că am rezolvat corect! :D

      RăspundețiȘtergere
    2. Pentru inceput, obiectez:
      CARO (culoare la cartile de joc) = CARALE (plural);
      Raspunsuri:
      1) Notez cartile cu A,B,C,D.
      Dupa prima mutare, voi avea: B,C,D,A;
      Dupa a doua mutare,voi avea: B,C,A,D.
      Ordinea finala B,C,A,D, imi spune ca sunt cartile aranjate, adica 2,3,4,5, asadar initial cartile erau in forma 4,2,3,5. Sau invers daca privesti din spate.
      2) La fel, am notat cartile cu A,B,C, pentru ambele remarce, iar ca sa nu mai insir pomelnicul aici, spun ca ar fi cam asa:
      Dama (Q) de caro;
      Juvet (J) de caro;
      Juvet (J) de trefla.
      Sper sa ma fi descurcat.

      RăspundețiȘtergere
    3. Ai dreptate SuidualC! Si de parca n-as fi jucat o gramada de ani Bridge si Tarnib... Graba asta...

      RăspundețiȘtergere
    4. Dana, la primul ai gresit ordinea primelor 2 carti.
      Felicitari pentru puzzle-ul al doilea!

      RăspundețiȘtergere
    5. SuidualC, la al doilea nu ai tinut cont de regula " La dreapta treflei, se afla una sau doua carouri"...

      RăspundețiȘtergere
    6. Sa-mi fie cu iertare, dar din enunt nu am inteles ca trebuie sa le asez asa cum sunt pe masa. Am inteles in schimb ca trebuie sa le identific si asta am facut.

      RăspundețiȘtergere
    7. Daca rastorni rezolvarea mea cu fix 90 de grade, este aceeasi rezolvare cu cea a Danei.

      RăspundețiȘtergere
    8. Şi eu care eram atât de sigură pe prima problemă :)); dar există o explicaţie:

      A B C D - perspectiva mea
      B C D A - prima mutare
      B D A C - a doua mutare; a 3-a carte din dreapta perspectivei mele eu o văd ca fiind C. Greşesc?

      B D A C
      5 4 3 2 - din perspectiva mea

      --> iniţial 3 5 2 4 (perspectiva mea)
      4 2 5 3 (perspectiva lui)

      RăspundețiȘtergere
    9. O sa va rog sa ma iertati, intradevar Dana ai dreptate. Am gresit eu solutia la puzzle 1. Am modificat-o acum. Multumesc ca mi-ai deschis ochii!
      SuidualC, consider corect raspunsul tau la puzzle 2, caci intradevar in cerinta problemei nu se specifica exact.

      RăspundețiȘtergere

     
    Page Rank
    contoare
    Bloguri, Bloggeri si Cititori